24‏/07‏/2008

لية الدكتور نسى الفوطة..؟؟

نسي الفوطه وناس واقفه بتتريأ ومبسوطه وناس تانيه بتستغرب ومنقوطه ليه الدكتور نسي الفوطه و هو يا عيني كان واقف ووشه أحمر ولا القوطه و قال ياجــــــــماعه سامحوني . . .وقبل ما تيـــــــجوا تلوموني تعالــــــوا احكيلكوا انا حكايتي . . .وبعديها إبقوا حـــــــاكموني سنــــين فــــاتت في ثانــــــويه..... كفاح دامي وعــرق ودموع وبعد المعركـــــــــه الحــــاميه . . .قدرت انجح واجيب مجموع أخيراً حلمنـــــــــــــــــا اتحقق .....هخش الطــــــــب وادّكــــتر رســـــــــــاله جميله ومعـــاها . . .مقام عالي وفلوس أكـــــــتر وجاتلي بطاقة الترشيـــــــــح . . .فيها الطب اللي بحــــــلم بيه بتاع البوسته جابهــــــــــــالي . . .وخدله حلاوه عشــــرة جنيه في أول يوم لـــــــــبست جديد . . .وشلت البالطو رحـت لاقيت زمايلي اتحــشروا في مــدرج . . .عامل ولا عــــــلبة الكبريت ولكــن برضه مايئستش دخل دكتور قعد يشــــــــــرح . . .كلام كــــان صعب ولاتيني وانا متنـــح ومـــش فــــــاهم . . .لاقيت النــــــــوم غلب عيني ولسّه انا برضه مايئستش و قلت مادام ضــــاع النظري . . .هظبّــــــــط نفسي في العملي جريت عـ المشـــرحه بسرعه . . .لكن كالـــــــــعاده خاب أملي دخلـــــت لاقـــيت 200واحد . . .بيتخــــــــانقم على الجــــــثه وناس واقـــــــــفه من الزحمه . . .على كتافـي ومـــــــش حاسه و لسّه انا برضه مايئستش و طبــــــعاً حسّوا بظــــروفنا . . .وحطّولنا إمتــــــحان فوازيروكل امّا آجي أحــل ســـــؤال . . .أقف أدامــــــه زي الــــــزيرو لسّه انا برضه مايئستش وجينا في لجنة الشـــــــــفوي . . .وكان أدّامي واد كــــــــــوسه خد الfull mark مـ الدكتور . . .وخد فوقهـــــــم كــمان بوسه ولسّه انا برضه مايئستش دخلت انا قام مكـــــــــــشرلي . . .كإن انــــــا مش human race سألني سؤال... مـــــاردّيتشي........وقاللي اخرج يا hopless case ولسه انا برضه ما يئستش سنه بتمشــي وســــنه بتيجي ........مقـــالـــب بعـــدها مقــــــالب زميلي إتعينوا و قبـــــــضوا .......و انا شايـــــل لـــــــقب طالب و لسّه انا برضه مايئستش كبـــــــرنا شـــويه وقــــالولنا....... خلاص دلوقتي شوفوا حالات ورحنـــــــا نشوف وكالعاده........ دا كله بيطلع إشتــــــــــغالات و لسّه انا برضه ميئستش بشوف الشاب من ســــــــني........ واقـــــــــف ويّا البنات مرتاح و لــــو عديـــــت انا يقولــوا........ راح الدحّـــاح .....جه الدحّاح و لسّه انا برضه مايئستش لحد ماخلص م السبــــــــــــعه ........وقلت خلاص هروق وهعيش وقبل ما أفوق من الصــدمه........ خدوني عشان اخـــش الجيش ولسّه انا برضه مايئستش وقعت هناك في إيــــد ظابط ........ظغرلي وقال يا بســـــــــكوته أحب أبـــــــــــشرك إنــــــك ........معـــــــايا هتطـــــــفح الكوته و لسّه انا برضه مايئستش خلااااص السبعه بقوا عشرة........ ولسه انا ماشي جنــب الحيط وبان السن علــــــــى وشي ........و شعري ابيـــّض و اصلعيت و لسّه انا برضه مايئستش وبعد ما قـــــلت كــــــــفاره ........خلاص هرتاحلى بقى كام يوم لاقيتهم تـــــــــانــي واخدنّي .......عشان تكليـــــــــفي في السلوم و لسّه انا برضه مايئستش و قلت هنـــاك هآخد قرشين........ آكل منهم و اجيـــــــــب لبسي فوجئـــــــت يا عيني بمرتب .......يادوب مايقضــــــنيش شيبسي!! و لسّه انا برضه مايئستش و بعد الـــعمر دا كـــــــــــله .......رمــــــوني في وحـــده صحية نسيت الطب انا فيـــــــــــها ........وبقــــــــيت زي الترمــــــجيه و لسّه انا برضه مايئستش و آديني بعيش وهعمل أيـه؟؟........ ماليــــــــش ولا حول ولا قوة وحيد غلبان وحتى مافـــيش ........جـــــواز علـــى نفــــقة الدوله و لسّه انا برضه مايئستش قام الدكتور صعب عـ الناس....... و فــــــضلم يـــبكوا على حاله وحتى الفوطة نســــــــيوها........ ولموا فلــــــــــوس وسابوهاله وقال دكتورنا عـ الفوطــــه........ تعــــــالوا هشـــــيلها انا بكرةلكن أهل المريض قالــــــوا........ خلاص........ سيبهالنا للذكرى

ليست هناك تعليقات: